معرفی بیمه نامه آسانسور
این بیمه نامه،غرامت فوت و نقصعضو سرنشینان آسانسور را در صورت وقوع حوادث جبران مینماید. همچنین بیمه مسئولیت مدنی نگهداری آسانسور خساراتی همچون فوت،نقص عضو و هزینه های پزشکی را تحت پوشش قرار میدهد. کلیه ماکلین آسانسورها در ساختمان های تجاری و مسکونی به این بیمه نامه نیاز دارند.
مراحل دریافت خسارت
بیمهگذار نامه اعلام خسارت را به اداره خسارت بیمهنامههای مسئولیت تحویل میدهد.
مدارک مورد نیاز توسط کارشناس اداره خسارت در زمان بازدید و یا بعد از بازدید طی نامهای به اطلاع بیمهگذار رسانده میشود.
بیمهگذار مدارک لازم را به اداره خسارت بیمهنامههای مسئولیت تحویل میدهد.
خسارت بر اساس مدارک تحویل شده در اداره خسارت تعیین و در فرم "خلاصه مشخصات پرونده بیمههای مسئولیت مدنی" ذکر میشود. محاسبات خسارت پرداختی در پایین این فرم به طور کامل ذکر میشود.
قسمت اطلاعات اولیه فرم "استعلام پرداخت حقبیمه" توسط کارشناس اداره خسارت بیمهنامههای مسئولیت تکمیل شده و فرم به بیمهگذار تحویل داده میشود.
بیمهگذار پس از مراجعه به اداره کل حسابداری و آمار و تحویل فرم "استعلام پرداخت حقبیمه"، فرم تکمیل شده استعلام حقبیمههای پرداختی خود را دریافت مینماید.
خسارت قابل پرداخت بر اساس اطلاعات مندرج در فرم "خلاصه مشخصات پرونده بیمههای مسئولیت مدنی" بیمههای مسئولیت مدنی و نیز اطلاعات پرداختهای قبلی در سیستم اطلاعاتی سامان محاسبه میشود.
حواله پرداخت خسارت در چند نسخه صادر و مهر و امضا میگردد. در صورتی که بیمهگذار بخواهد حواله پرداخت خسارت را تحویل بگیرد، باید گواهی محضری مبنی بر پرداخت خسارت به بیمهشده (خسارتدیده) را ارائه نماید.)
دو برگ از حواله صادر شده و نیز فرم "مفاساحساب (رسید دریافت وجه)" به بیمهگذار/ بیمهشده/ نماینده قانونی بیمهشده تحویل داده میشود تا با ارائه آن به اداره کل حسابداری و آمار، چک خسارت خود را دریافت نماید.
مدارک خسارت
حداکثر مدت تشکیل پرونده
از آنجائیه که در کلیه بیمه های مسئولیت مدنی بدون استثنا بیمه گذار موظف است به محض اطلاع از هرگونه ادعا علیه خود بلافاصله حداکثر ظرف مدت 5 روز بیمه کننده را بصورت کتبی مطلع نموده و تشکیل پرونده خسارت نماید لذا ضروریست در ابتدا به اطلاع بیمه شونده محترم رسانده شود که موظف هستند در مدت تعیین شده نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند و سایر مدارک را بعدا به بیمه گر ارائه نمایند . بنابراین مدارکی که در زیر توضیح داده خواهد شد بعد از مرحله اعلام کتبی خسارت و تشکیل پرونده میباشد و نه لزوماً اینکه بیمه شونده ابتدا مدارک را بصورت کامل تهیه نماید و بعداً جهت تشکیل پرونده مراجعه نماید بنابراین در کلیه بیمه نامه ها تکرار و شرح مرحله فوق خودداری میگردد .
برای دریافت خسارت چه مدارکی مورد نیاز است؟
اگر فوت رخ نداده باشد
مدارک زیر از بیمهگذار/زیان دیده/نمایندگان بیمه گذار تحویل گرفته میشود:
صورتحساب بیمارستان
قبوض پرداختی
شرح عمل جراحی
خلاصه پرونده بیمارستان
شناسنامه و کپی شناسنامه مصدوم
کارت ملی و کپی کارت ملی مصدوم
فرم "گواهی پزشک معالج" تکمیل شده
مدرک تایید کننده سمت فرد در مکان مذکور
به بیمهشده شفاها اعلام میشود که برای معاینه به پزشک بیمه مراجعه نماید.
بعد از معاینه، پزشک معالج میزان نقص بیمهشده را طی نامهای به اطلاع کارشناس اداره خسارت میرساند.
اگر فوت رخ داده باشد
مدارک زیر از بیمهگذار/زیان دیده/نمایندگان بیمه گذار تحویل گرفته میشود:
کپی برابر اصل گواهی فوت
کپی برابر اصل شناسنامه باطلشده
کپی برابر اصل گذارش نیروی انتظامی
کپی برابر اصل بازپرس کار و امور اجتماعی
کپی برابر اصل گذارش پزشکی قانونی (معاینه جسد)
کپی برابر اصل گواهی حصر وراثت
مدرک تایید کننده سمت فرد در مکان مذکور